پیشنهاد سردبیر

پیراهنش در فراسوی پنجره‌های قرمز می‌وزد. او به آشیانه قدیمی برگشته، پیراهن شماره ۱۱ را بر تن کرده و در ردیف نوازندگان کُر نشسته است تا نوای شادی و شعفِ ارکستر پرطرفدار را به گوش‌ها برساند.

فرشاد احمدزاده هافبک قرمزها در گفت‌وگو با قدس: در خانه می‌نشستم اما به استقلال نمی‌رفتم!

به گزارش قدس آنلاین، فرشاد احمدزاده  اهل کرنش برابر روزمرگی نیست و بر این اساس در سی‌ویک‌سالگی بی اعتنا به زمان، پولک‌ها را بر گردن آتشپاره‌ها می‌پاشد.

روز به آهستگی شروع شده بود که با هافبک خلاق سرخ ها پیش از نبرد سهمگین ورزشگاه «ملک عبدالله» حرف زدیم و صدای مردی را شنیدیم که چپ و راست از خوشبختی پرسپولیس به افق جده سخن گفت و با پلک های سبک به تماشای ابرهای بی تقصیر نشست.ماحصل این گفت وگو پیش روی مخاطبان قدس است.

*پسر خوب برانکو حالا به پسر خوب گاریدو بدل شده. سه بازی فیکس با کمترین اشتباه. فکر می کردی اینقدر سریع جا بیفتی؟

-من سال‌ها برای پرسپولیس جنگیدم و همین برای آنکه بدون استرس و دلواپسی در زمین ظاهر شوم کافی‌است. از اعتماد آقای گاریدو سپاسگزارم و تمام همّ و غم خود را در بازی های پیش رو معطوف موفقیت تیمی خواهم کرد که بیشترین هوادار را دارد. جای خرسندی است که از همین ابتدای راه با تیم و بچه‌ها هماهنگ شدم.

*جدال با الاهلی آن‌سوتر از کویر حجاز ساده نیست. قبول داری؟

-یقیناً، آن‌ها باشگاه متمول و پرستاره ای هستند و به سادگی وا نمی‌دهند. ما هم پرسپولیس بزرگ هستیم، با انبوهی از افتخارات در آسیا و ایران. قطعاً نام پرسپولیس میزبان را تا همین حالا لرزانده است.

*برای این نبرد راهبرد خاصی اتخاذ شده؟

-بله کادر فنی اطلاعات فنی خوبی بدست آورده و در جده بی گدار به آب نخواهیم زد. آنچه مسلم است اینکه چه هافبک‌ها، چه مدافعان و چه مهاجمان باید ۹۰ دقیقه بدوند. ما باید فاتح پیکارهای تن به تن شویم تا راه ها را ببندیم، نبض بازی را در دست بگیریم و زمینه سربلندی نماینده ایران را فراهم کنیم.

*فرشاد احمدزاده، سروش رفیعی، وحید امیری، امید عالیشاه،مسعود ریگی و... ترافیک ستاره ها در خط میانی پرسپولیس. نظری نداری؟

-نظرم این است که ستاره‌های واقعی روی سکوها می‌نشینند و بدون ادعا و توقع دم می‌گیرند و تیم محبوبشان را تشویق می‌کنند. بنویسید همه بازیکنان پرسپولیس هدفی جز شاد کردن میلیون‌ها هوادار ندارند و ما به عشق این‌ها تا پای جان خواهیم جنگید و قطعاً در جده دست و پا بسته نخواهیم بود.

*ارسال‌های مواج و پاس‌های دقیق در عمق. این مأموریت تعریف شده فرشاد احمدزاده است. درسته؟

-من به عنوان سرباز پرسپولیس آمادگی دارم در هر پستی که بخواهند تا سرحد توان مبارزه کنم. صدالبته در خط میانی راحت ترم و بیشتر به تیم کمک می‌کنم. پرسپولیس به نمایش‌های هجومی‌اش در طول تاریخ شهره است و من برای شکل گیری حملات مهاجمان را تغذیه خواهم کرد و در فاز تهاجمی حضور ملموس خواهم داشت.

*فکر می کنی مرد اسپانیایی در اردوگاه سرخ ها به اهداف ترسیم شده دست یابد؟

-در همین مدتی که در خدمت پرسپولیس هستم با مربی بادرایتی مواجه شدم که از دانش روز بهره مند است و فرمول‌های موفقیت در سخت‌ترین بازی ها را از حفظ است. آقای گاریدو کارش را بلد است و با بچه‌ها هم ارتباط تنگاتنگی دارد.

*۱۲ سال از نخستین حضورت با تن پوش سرخ می‌گذرد و تجربه به داشته‌هایت اضافه شده. تصور می‌کردی زمان اینقدر تند بگذرد.

-این خاصیت زمان است که مثل برق می‌گذرد و همه را غافلگیر می‌کند. من همیشه گفتم در گذر زمان بازیکنان تغییر می‌کنند اما آنچه همیشه باقی می‌ماند پرسپولیس است. پیش از ما ستاره‌های فروزانی اینجا حضور داشتند و پس از ما نیز قطعاً نسلی جدید از کیان فوتبال باشگاه دفاع خواهد کرد.

*لابد همین تعصب زبانزدی که به پیراهن سرخ داری سبب شد پس از جدایی از سپاهان به سمت لشکرگاه آبی‌ها نروی!

-برای تیم استقلال به‌عنوان رقیب دیرینه پرسپولیس همواره احترام قائلم، اما مطمئن باشید ۱۰۰ سال دیگر تیم محبوبم را رها نمی‌کردم و آبی نمی‌شدم. لازم اگر بود به خاطر هواداران دلباخته پرسپولیس گوشه خانه می‌نشستم، اما به استقلال نمی‌رفتم. این تیم،این لباس و این هوادار حرمت دارد.این جمله را حتماً بنویسید.

*عکس زیبایی از دردانه‌ات در اینستاگرام گذاشته بودی.

-او پسر و همه چیز من است و خوشحالم که با حضورش در این دنیا یک نفر دیگر به پرسپولیسی‌های دوآتشه افزوده شده است.

*امیدمافی

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.